DERS: BESLENME
KONU: DİYET VE REJİM
ÖĞRTMEN: DİYETİSYEN MÜDÜR CENK BEYÇITLIN: ERDEM Ağzınız torba değil ama ben yine de büzerim.Susun. Doyma yetisi olmayan insanların Japon balıklarından tek farkı suyun altında iken boğulmalarıdır.
Gırtlağını tutamayan adam, adam değildir.
Ama biz hocaların yufka yüreği rejimi ortaya çıkarmıştır bu tipler için. Pisboğazlara ne yemeleri gerektiğini öğrettiğimiz bu rejimler hocasına göre zaman zaman sert ve afilli, zaman zaman da tıynetsiz ve sarsak olmaktadır.
Benim kanımca ciddiyetsiz ve sert disiplinden uzak yapılan herşey başarısız olur. Bir rejimde öyle sabah yoğurt ye portakal suyu iç olmaz. Nerde bu bolluk. Şişmanı kuru ekmeğe muhtaç edecesin ki aklını başına devşirsin.
İşte bu safhada diyet ortaya çıkar.
Diyet, rejimi veren hocanın şişkodan, zayıflayamaması halinde alacağı borca denir. Bu para olabilir. Ama ben sol el ya da bir kulak tercih ederim. Eğer verilmesi gereken kilo 50 ya da üzeri ise şişmanın bacağını da kesebilirsiniz.
Şişmanlığın da tabi ki belli ölçütleri vardır. Mesela kazağını beline dolayan kadınlar kesin şişkodur.
Erkeklerde ise kilo fazlalığı, kırmızı yanak ve bol pantolonla kendini gösterir. Pantolon düğmesini ilikleyemeyecek hale gelmiş bu tiplerin hemen bir rejim hocasına gitmeleri, gerekirse diyetlerini vermeleri gerekir. Tıkınmayı önlemenin tıbbi yolları da vardır. Mideyi kesip hastanın eline vermek gibi. Ama bu tür anestezik metodlar hastayı hemen bir kerede rahata kavuşturacağından ben hoşlaşmam. Hasta, eğer varsa kendi mantığıyla zıkkımlanmayı bırakmalıdır. Zor değil, yemeyecen olacak bitecek.
Mesela bakıyorum bazılarınız beslenme çantasında iki orduyu doyuracak malzeme getiriyor. Nereye gidiyor evladım o kadar yemek? Kibrit kutusu büyüklüğündeki beyninize söyleyin ye emri vermesin, olsun bitsin. Neyse, şimdi bu anlattıklarım doğrultusunda şişko olduğunu anlayanlar gelip diyetlerini versinler. Sol ellerinizi istiyorum, elişi tahtasına asacağım herkes görsün.

cenkErdem

0 yorum :

Yorum Gönder