12.12.2008

keanu: filler

DERS: ZOOLOJİ
KEANU: FİLLER

ÖRTMEN: ERDEMHOKKAZ: CENK Oturun! Evat sevgili öğrenciler, bu ilk zooloji dersimizde sizlere hayvanat bahçelerinde en geniş alanı kaplayan fillerden bahsedeceem. Filler, öküz gibi hayvanlardır. Benim kafam kadar onların toynakları vardır. Acayip yemek yerler ve bana mısın diyen bi file rastlanmamıştır. Renkleri gri ile boz arasında değişim göstermektedir. Uçamazlar. Yavruları daha küçük olduğu için onlara yavru fil denmiştir. Başlarının her iki tarafında birer tane olmak üzere kacamaaan gözleri vardır. Fillerin elleri yoktur.
İşte bu yüzden yemek yerken, yıkanırken, oyun oynarken, hatta sabah yataktan kalktıklarında gözlerini ovuşturmak için bile hortum da denilen uzun burunlarını kullanırlar. Evet evet yanlış duymadınız, fillerin hortumları vardır.
Filler oldukça vahşi hayvanlarıdır.
Başlıca yiyecekleri insanlardır. Bir fil orta yaşlı bir erkek insanı, hortumuyla yani burnuyla yakalayarak, kuvvetli bir nefesle içine çeker ve yer. Bu nedenle onlardan korkarız.
Ülkemizde fil olmadığı için çok şanslısınız benim minik yavrularım. Ben bi keresinde yine Afrikada safarideyken karşıma bi fil çıkmıştı. İnanılmaz büyük ve korkutucu olduğunu orda anlamıştım.
Valla bi hortumu vardı nah bu kadar. Yaa! Ama bereket yanımda tüfeğim vardı. Anlının ortasından mıhladım salaa. Oracığa devrildi o koca gövde. Neyse konumuzdan uzaklaşmıyalım, ama dersi sıkılmadan dinleyebilmeniz için arada böyle hikayeler annatacam size oldu mu? Afferin!
Fillerin kulakları da büyüktür. Milyonlarca yıl önce yaşamış olan ve bugünkü fillerin ataları olarak kabul edilen dumbolar, kulaklarıyla uçabiliyorlardı. Ancak milyonlarca yıl sonra, nedendir bilinmez, birden uçamamaya başladılar zavallı hayvancıklar. Kulakları büyük olan filler sanılanın aksine sağır değildirler, zira karanlıkta yönlerini kulakları sayesinde bulmaktadırlar.
Fillerin kürkleri çok kıymetlidir.
Her yıl trilyarlarca fil kürkleri yüzünden kesilmektedir. Bazı filler insanlar tarafından evcilleştirilebilmişlerdir. Bunlar, sirklerde veya gösteri merkezlerinde saçma sapan gösteriler ve kötü kötü espiriler yaparak hayatlarını sürdürürler. Ayrıca fillerin sesleri de çok işe yaramaktadır. Borazan, trambon, trompet, obua gibi çalgıların sesleri, fil sesinden yapılmaktadır.
İşte böyle sevgili çocuklar; tabi filler hakkında söylenecek daha pek çok şey var. Ancak hepinizin saatlerinize baktığınızı, eve gitsek de çoraplarımızı çıkarıp makinaya atsak diye içinizden geçirdiğinizi biliyorum.
Bu nedenle ben de dersi burada kesiyorum ama bir dahaki derse hazırlamanız için hepinize bir ödev vereceğim: Yazın bakalım: Fillerin denizlerde yaşayanlarına ne filleri denir? Haftaya hepiniz bu sorunun cevabını araştırıp gelin. Takıldığınız bi yer olursa çekinmeyin sorun e mi? Hadi bakiyim, bitiren çıkabilir... Mınırlar sizi....

0 yorum :

Yorum Gönder