yok anacim yok bitti an itibariyle vazgectim gayet bilerek isteyerek :s
bu Harem dosyamiz vardi ya -gerci bi kac kisiyle hareeem yaa evet evet arastiralim okuruz biliriz- demistik ama simdi sizlere da itiraf ediorum ben beceremiycem :s
allahiiiiiim o kadar ama o kadar cok leb-i derya gibi ki bilgiler :s
bilumum kutuphane arsivlerinie girip ciksam bile orda ölür kalirim :s
zira arastirmaya basladigimda biseylerin ters gittigini farketmistim lennn yuzlerce tarih arastirmacisinin omurlerini curuttugu calismalari ben nasi yapmayi dusundum acaba :s
allaaaam sen affet yarebbim gaflete dustum sevindirik oldum bi kac fotos bi kac bilgi bulunca :s
anlatamam neler var :s
bi kere dun gece gııgle basinda saatler gecirdim tum ingilizce birikimi helak ettim isin dogrusunu ciddi kaynaklardan ogreneyim diye :s
ama yok olmadi beceremedim :s
ay yazik o tarihci amcalara teyzelere yaaa adamda kafa beyin mi kalir ya :s
bide turk sitelerinde durum gercekten vahim :s
cogunda hep birbirinden copy paste var hic bir kaynak hic bir referans yok :s
bi kac resim buldum onlari koyucam buraya (copyPaste evet :( )
ve sonra harem dosyasini kapaticam :s

ahh bide isimleri bilinen 4 saray kadınının fotosu var. ama cariye degillermis
Leyla Saz, Ayşe Sultan Osmanoğlu, Prenses Leyla Açba, Safiye Ünüvar

Prenses Leyla Açba ve Leyla Saz, Sultan hanımların nedimeliğini yapmış;

Safiye Ünüvar ise haremde 10 sene muallimelik (ogretmenlik) yapmis.

Ve dördünün de olmeden once yazdigi kitaplar var.

Leyla Saz 1845 - 1936,
Ayşe Sultan Osmanoğlu 1887 -1960,
Leyla Açba 1898 - 1931
Safiye Ünüvar

Leyla Açba hakkında şöyle bir bilgi var:
"1919 yılında padişah Sultan Vahidettin`in ilk eşi olan Emine Nazikeda Kadınefendi' nin nedimesi olarak saraya giren ve beş yıl boyunca Kadınefendi`ye hizmet eden Prenses Açba`nın saray hayatı, hanedanın yurtdışına sürülmesiyle son buluyor. Saraydan ayrıldıktan sonra Sivas`taki halasının konağına yerleşen ve `efendilerinin hayaliyle` yaşayan Leyla Açba, ölümlerle boşalan ve fakirleşen konakta vefat ediyor."

ayrıca bir haneden torunu olan inanilmaz guzel bir kadın daha: Sultan 5.Murat ve Sultan Reşat'ın soyundan gelen Ayşe Osmanoğlu.





burda da guzel bir blog

16 yorum :

cemocan dedi ki...

Bunlar sadece buzdağının görünen yüzü arşive gitmek lazım onun içinde osmanlıca bilmek lazım hakkaten derya deniz bilgi var ömrü yetmez kimsenin ...

UndefinabLe© dedi ki...

Yanlış sularda yüzmeye çalışma hatuuun! (=
SAnırım tüm hatunlar bir mekar ediyor şu harem olayını... Ben de merak ettimdi, geçti ;)

Öperim^^
-D-

Eliza Doolittle dedi ki...

Niye harcin olmasin yauw? Yeni bi ilgi alani edindin diye ne 3 gunde allame-i cihan olmak zorundasiiin, ne de tum kaynaklari acilen bulup bitirmek, arada buldukca okur/gezer/yazar/cizer, bizi de boyle aydinlatirsin fena mi olur?! Bak osmanli hanedan blogu ne guzelmis mesela...

eva dedi ki...

valla bu bilgiler de boş diil, sevgilini bütün akşam sinir ettiğine değdi mi bilmiyorum ama bu kitapları okumamıştım mesela benim için süper oldu:)Saol canım mucx

LoLLa dedi ki...

Cemocan'iM benim yetmeyecegi kesin :s :)
osmanlicayi dusunmek bile istemiorum su an :s
insallah kafaya takmam halimiz harap yoksa :/

LoLLa dedi ki...

UndefinabLe'iM cok zor bişi yaw :s

LoLLa dedi ki...

Eliza Doolittle'iM ayyy bak ama yaa sen benim deli tarafimi cesaretlendiriosun :))) dusunmuorum diil onumuzdeki 2 ay icinde bir genis Istanbul gezisi :s :)

LoLLa dedi ki...

Eva'M degdi galiba ;))))
ayyhh pek mutlu oldum isine yaradiysa senin de bu kisitli bilgiler .)

ps ama cidden felaket fazla ve karmasik ipuclari dolu her yerde harem hakkinda :s

Leah dedi ki...

lolla'mmm bu kadar çabuk koyuverme kendini, her şeyi 1 günde bilicez diye bi şey yok. Bunu hobi gibi düşün, hem öğrenir hem de eğlenirsin. Boğaziçi üniversitesi diyordun, ben orda okuyorum, bir sürü tarihçi arkadaşım var benim, hatta okullar bi açılsın onlardan öğrenir öğrenir sana sölerim burda, ama sakın yılma olur mu minnoş :)
Böyle dudaklarını falan bükme sakın, ben seni neşeli görmeye alışkınım, bi daha görmücem böyle seni huh! :***

LinkinPark dedi ki...

Taktın bu harem olayına :D gerci kadınlar için şaşırmamak gerek :D

LoLLa dedi ki...

LEAH'iM hhiii yaaawwww alllaaam ne guzel olurrr loy loyy loooyyyy loy :)
:s neaa bogazicinde mi okuosun :s
sniff arada bana fotoslar yolla :(

tamammm sozzzz sirf senin icin devam edicem .)
ama ufak ufak :)))

loyyy loy loy :)

LoLLa dedi ki...

Ortagim yaa niye ole dion yaa hem bak evdeki diger ortaga sor bi ilgisini kesin cekiodur .)
hem evet alla allaaa ya kadinlarin ilgisini cekio harem puhhhhh ! :)))

LinkinPark dedi ki...

evt kesin ceker :D evdeki ortagın :)

é L L a dedi ki...

harikasin ya , bulabilirsen osmanli prenseslerinin ve hanim sultanlarin hayatlarini isimlerinide bulabilir misin? özellikle isimlerini bilmek istiyorum..

LoLLa dedi ki...

é L L a'M tabbbbi ki sen isteyeceksin ve ben bulmayacağım ;)

en kisa zamanda geliolar ;)

opucukler .)

é L L a dedi ki...

oy cok sekersin ya saol :)

Yorum Gönder