7.09.2009

Haremin Ruhu


bogazici universitesinde tarih okumak akabinde amerika'ya gidip phD derecesine sahip olup ayni anda unlu bi arkeolog olmak isterdim sadece Osmanli Harem Dairesi ile ilgili ozel izinler alip gayet geniiiiş arastirmalar yapmak icin, sonra da prof iste :))))
tamam biliorum g.t ister ona yemez ama i wish iste :)

hani deriz ya tarihi bir yapiyi gezerken 'aah ah kimbilir burda kimler ne yasadi' diye,
iste ben o duyguyu hiç hissedemedim ama nedense sadece harem soz konusu oldugunda cok yogun bi duyguya kapiliorum.
her aksam cariyelerden birinin ruyama girip o zamanki yasantilarini anlatmasini istiorum, kiskancliklar asklar dogumlar eglenceler mutfaklar banyolar valideler hadimlar gozdeler haremagalari bahceler bahcelerdeki cicekler oturma duzenleri minderdeki desenler kiyafetleri terlikleri makyaj malzemelerini takilarini sac bakimlarini gul yaglariyla banyolarini gozde olmak icin verilen cabalari cekilen acilari falan anlatsin istiyorum :s
yok di mi boyle harem'in orginal fotograflari :s
yoksa var ama ben mi bilmiorum bilmiorum :S

dikkatimi cekti ben hic bi yerde gunesli bi harem fotografi gormedim hep kasvetli :s
ozel bi nedeni var midir acaba tasvirlerde boyle kasvet olmasinin :s

bi yerde harem'le ilgili yayin, kitap dergi gazete dvd belgesel film sergi etc ne olursa olsun kacirmadim simdiye kadar ama gelin gorunki henuz topkapi sarayi' na gitmedim :(
assinlar beni :s (allaamSenKoru)

cariye olmak nasil bi duygudur acaba felaket merak ediyorum. yani cogu zaten zorla getirilmis ama nihayetinde omurleri boyunca orda kalmis, herseylerini menseilerini unutmuslar ve padisaha gitmeyi beklemisler. iste ordaki bir kadinin psikolojisini merak ediorum ben :s
yaa tamam sacma gorunuo ama bi dusunsenize ne kadar ilginc :s

ps: bu arada bir harem gozdesine yahut valide sultanina yakisan bir isme sahip muhtesem bi kadin var hayatimda :) S ile baslamakta onun guzel adı .)

neyse bu kadar seyi sadece bi fotograf uzerine yazdim :s
gittim tamaaam :)

22 yorum :

é L L a dedi ki...

ben de cok merak etmisimdir Osmanli cariyelerini ve prenseslerini.. Reankarnasyon diye bi sey olsaydi, eminim kendimi Osmanli zamaninda yasamis biri olarak dusunurdum, cunku inanilmaz derecede yakin hissediyorum kendime onlari.

é L L a dedi ki...

kizim olursa adini Mihri$ah Sultan koyucam ;)

LoLLa dedi ki...

é L L a evet yaaa keske oyle bisi olsa :s
wwaayyy Mihrişah Sultan .)

insalla insalla ;)

katre_wınscare dedi ki...

haremdeki cariyelerin yaşamını merak ediyor olman ilgi çekici..bu konuda geniş kapsamlı bir arastırma yapsana :)) merakla okurum.. :)

LoLLa dedi ki...

katre_wınscare'M hos geldin be yaw :) nerelerdeydin .)
dusunuorum da ne bilem cook genis :s
ama aklimda ;)

eva dedi ki...

osmanlı padişah eşleri diye bi kitap var, arıza HANIMSULTANLARIN haremdeki hayatlarını anlatır, Lollom ben de çok meraklıyım Osmanlı'nın debdebesine oh yeaa:)

Eliza Doolittle dedi ki...

Bence de cok merak cezbedici bi konu...Ama senin kosa kosa Topkapi'yi gezmen lazim o zaman! Safiye Sultan'lari vsleri okumussundur zaten, Ferzan Ozpetek'den Harem Suare'yi de izlemediysen mutlaka :)

LoLLa dedi ki...

eva'M hu huuuuw hemmmen aliniiii kitaplar ;)

mmuucckkss .)

LoLLa dedi ki...

Eliza Doolittle' M evet yaa :(((
gezmem lazim ama sanirim belli zamanlarda aciliomus harem dairesi :s
arastiririz gerci .)

onu izzzleedddiiimmmm tabbii kii :)

kissess honey .)

cemocan dedi ki...

Harem Suare filmini izle LoLLa'cım o zaman anlarsın cariyelerin neler hissettiğini :) Unutmadan Topkapı sarayına mutlaka git çok hoş mekan

LoLLa dedi ki...

cemocan'iM oole diil yaw gercek bi cariyeyle konusmak istiorum :(

:)) hea taam b.kunu cikardim farkindayim hayalin :)))))

cemocan dedi ki...

Nerden bulalım sana cariye yahu :D zaman makinası olsaydı aradan bi dene çekip çıkartırdık emme :D

LoLLa dedi ki...

Cemocan'iM ahhhh ne iyi olurdu mirim ahhh ah .)

hihihihohohoh :)))

ps ilk once sana alicam oyle bi tane bulursam makine :)

LoLLa dedi ki...

Cemocan'iM :s
az onceki yorumda ne anlatmaya calistim acaba ben :s
cumle olmamis bastan aliyorum:
oyle bi makine bulursam ilk once sana bi tane bulucam en tazesinden bi cariye .)

eheueheueheueheuehe sevgilin varsa ve burayi okuosa ben bittim :s

gittiiiim :))

byezZz :)

cemocan dedi ki...

Şanslısın taze bitti sevgilim :D okusada artık elinden bişey gelmez nıhauahauhauahauahu yaşasın kötülük

LoLLa dedi ki...

Cemocan'iM puhhh yazik diilmi kiza puhhh

diil :))))

eheueheueheue :)))

cemocan dedi ki...

Ona niye yazık olsun be bana yazık diilmi asıl :D şimdi kafam rahat ohh be

LoLLa dedi ki...

Cemocan'IM eeet sana da yazik sen de insansin bunyesin bi yere kadar ama dimi car car alla alla yaaaa yikarim leeeyn senin canini sikacagi :s

celallendim ooh bea :)

cemocan dedi ki...

Ohh be sonunda beni savunacak kale gibi birini buldum arkamda sen varsınya bundan kelli dünyada ölüm yok bana LoLLa :D

LoLLa dedi ki...

Cemocan'iM heaaaa savunuom seni :)))
hııı pembe puskullu surlari olan kale de olsa kale kaledir dimi :)))

ölme üzülürüm hick :'(

GeCe dedi ki...

yılalr önce http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=40022 kitabı okumuştum meraklarını giderebilecek bir kitap

LoLLa dedi ki...

GeCe'M Nakşidil Sultan ismi cook guzelll yaaa bulurum ben bu kitabiiii ayyyyy cok ama cokkk sagollll

ps: bu ayyy efektini sevmem ama dayanamadim cikiverdi :/ :)))

mmmuuucckkksssss bi suru .)

Yorum Gönder