11.01.2011

pişmaniye :s


ben pişmaniye yemeyi bilmiorum :s :/
ööhhhhhhööööhhhhhhhhhggiirrrrkkkkk

bu arada;

Pişmaniyeyi ilk yapan kişi Kandıra'lı Hayri Usta'ymis.
allah rahmet eylesin :/
amin.


"Margarin, vanilya, limon tuzu, şeker, un ve sudan yapılır.
Pişmaniye yapmak için ağda haline gelinceye kadar eritilen şeker, dondurulduktan sonra büyükçe bir halka biçimine getirilir. Büyük bir sininin üstüne konan kavrulmuş una eritilmiş tereyağ yedirilir.
Sonra tepsinin çevresinde duran birkaç kişi halka biçimindeki ağdayı unun üstünde çevirmeye başlar.
Her çevirişten sonra ağda yeniden halka biçimine sokulur ve bu işleme sinideki unun tümü ağdaya yedirilinceye, ağda tel tel helva biçimine girinceye değin devam edilir.
Çevirme sırasında ağdanın kopmamasına özen gösterilir."

ayyyy bide bunlarin cikolata kapli olanlari varmis :s
üffff hamile olan varsa okumasin nolur :'(
bende iyi ki hamile diilim :S
lan!?!
:SsS
ahaushauaha

;)



2 yorum :

Kedili Teyze dedi ki...

Kedi yazısına yorum yazacaktım, yanda bu etiketi gördüm. :) pişmaniye yemeyi bilmiyorum derken hiç mi yemedim demek istiyorsun acaba? Ben pişmaniye anavatanındayım ve sevmeeeezdiiim hiç dieyeceğim ama çikolatalısı fena değilmiş meğer.
:)

LoLLa dedi ki...

ahahhahah yok ayol bi gun pismaniye yemeye calisirken oluyodum az kaldi bogazima yapisti kaldi orda bisiler oldu ondan oyle dedim ogrenmemisim nasi yenir adabi nas,ldir diye yani :))))

Mmm olsa da yesek dicem ama bu sicakta da gitmez galibasi ;)

Yorum Gönder