Dün elime bir kaç tohum geçti,
görür görmez aa barbunya bunlar bee derkeeen biraz araştırınca keneotu tohumu oldugunu elem&kederle ogrenmis bulundum  :)
yani ben onlari petunya beklerken sen tut keneotu çık :s
gerci yasayan, nefes alan, buyuyen her sey can baş üstüne, orasi ayri.
efendim bu babyAğaç şeklindeki sevgili keneotlarımızın muhteşem görüntüleri var giigle'de.
boyle kirmizi, baby dikenleri var meyvesinin ustunde.
tabii yenilmemesi gereken meyvelerden.
cunku sasirtici sekilde en zehirli 10 bitki basligi altinda adi gecmekte kendisinin.
tabii zehirlenip ölmek için barbunya sanip; 'aa barbunyalar' seklinde sevinip agza atmaniz gerekiyo.
aman deyem dikkat.
bitkinin adı esasında Hindyağı Ağacı' ymis.
sonra bu bitkinin bir diger adi da Reçine Çiçeği'ymiş.
az insanin bildigi bir diger adi da, Genegerçek Otu'ymus.
literature gore ise Ricinus Communis' mus.
ve kendisi de bir sütleğen.
ben gerci sukulent diye feryat figandim ama olsun sutlegen cikti,
bu da bir sans .)
itinayla zehirli familyadan secip aliyorum bilmeden :s
zaten basimiza ne gelirse zehirli olandan gelmekte ya, neyse..
efendim dedigim gibi aynen barbunya icleri gibi bunlar.
en dikkat cekici nokta bu burda :))
allaaah dedim kandirildim bilmedigim icin bana barbunya verdi adam :s :)
ve ve ve daha da ilginci bu bitkiden Hintyağı elde ediliomus :s

cogunluk Keneotu olarak bilse de, gene

kaynak olarak her zaman agaclar.net'i alirim
buyrun


resim agaclar.net'ten MES'e ait.

bakım sartlarında tohumun zimparalanmasi falan yaziyo, cunku sanirim tohumun cimlenme engeli oldugu dusunuluo.
ama bence yok, cunku tohum yapisindan da anlasilacagi uzere cok ince bir kabuga sahip. (artik bilimsel adi ne ise kabugun :))
ben sadece dun gece suda bekletip, bu sabah torflara ektim tek tek ama.
sanırım kok yapisi biraz degisik, bir bilgiye ulasamasam da.

ve an itibariyle ulastim;
cevirebildigim kadariyla;

bitki kazık kök yapmakta.
ve kök uzunlugu 3 - 5 metre arasinda olabiliyormus.
genellikle sicak ve tropikal (sanirim subtropical bu) iklimlerde yetisirmis.
kuraklığa dayanırmış, fakat sıcaklık 20 derecenin altına dusmemeliymis.
tohum bir cesit albumin icerirmis,
ve tohumlarin yenilmesi insan ve hayvanları öldürürmüş.
ve mısır mezarlarında bulundugu tespit edilmis.
vegetation (sanirim cimlenme) suresi ise 100 gunden fazla 200 gunden azmis.

bitti .)

gulucukler sevgiler .)

5 yorum :

Pilli Petro dedi ki...

anaam kız kafayı yedi bitki üretcem die limondan sonra buna mı başladın lollocomcom, annem atla gel yanıma terapi yapcam sana :DD

öperim, günaydın :))

LoLLa dedi ki...

Pilli Petro'M ahshsuahsuahsuaha yaaa sabah sabah yardin attin yaa kahve burnumdan geldi yoruma guliym derken ahhshshashsuahsuahsuahsushsuas
yerimmm seni yerimmm .)

gunaydınnnn biriciğimmm
coook guzel gecsin gunnnn .)

herseyi bir el isaretiyle hallet, kolayca .)
tabii terbiyesizlesme el hareketi derken hareket cek demedik emrediyorum yapicaksiniz seklinde bi hareket yani :))

o pe rimmm .)

Pilli Petro dedi ki...

ahahah deli kız, ayaklarım şişti her an topuklularımı fırlatıp atabilirim :(( yerimden kalkasım da bişi yapasım da yok öyle bir geçer zamanki izliim bari dün akşam canımın sol köşesiyleydim izleyemedim :DDDD


amaaan canım sıkılıyo benim :((

LoLLa dedi ki...

Pilli Petro'M ahuahasuahsu evdeysen cikar lutfen yollar cok kotu turkiya burasi :D
bi gun dayak yicem asiri vatanMilletcilerden :D
ooiiii
izleme napicaaaan yaaaa
ben annatirim sonra sana ozet gecerim sen canının sol köşesine bak .)

loyyyyyy :)))

ben bir egleniyorum baksana yariliyorum tek basima :(
:D

Adsız dedi ki...

Arkadaslar merhaba.
Ben bu tohum ile 2008 yilinda tanistim. Basur sorunum oldugu yillarda bana bu tohumu sabah kahvaltidan sonra 15 gun boyunca aldigim taktirde gececegi soylendi, inanmadim ama denedim. Gercekten ameliyat olmam gerekirken iglestim ve tam4 senedir cok rahatim.
Bu tohumun bilmediginiz bir tarafini size bildiriyim istedim.
Rusya bu tohumlari toplayarak soguk savas doneminde kimyasal silah olarak kulanmis. Tohumun toplu bir halde ezilerek cok az ve nadir bir yag elde eiliyor ve bu yag ile kimyasal silahlarda kulanilan zehirler elde ediliyor!
Yani acikcasi cok tehlikeli bir ot ve kesinlik ile cignen memeli! yutunca bir zara vermiyor! sadece bazen ishale neden oluyor!
Saygilar
Murat

Yorum Gönder