efendim iyi geceler olsun diyerekten ben geldim .)

bilindigi uzere bebeklerim icin barf diyeti denen duzene gecmeye calisiyorum,
aslinda tam olarak barf diyeti sayilmasa da Cig Beslenme denilebilir,

yani cig etle besleme, dogalarina uygun oldugu gibi mumkun mertebe .)
simdi okuyanlar iiyy delimisin oldurucen hayvanlari kendini diyebilirler,
nitekim bende ilk duydugumda ayni tepkiyi verdim
'hayatta olmaz nasi yani bildigimiz kanli et kiyma cig tavuk pirzola kanat taslik mi yiyecekler iiy yuhh artik'
demistim yuksek sesle,
ama yaklasik bir haftadir okuyorum bu saatlere kadar :)
sagolsun uk'nin bana kattigi sikindirik ing ceviri becerimle de yabanci kaynaklari tariyorum, yerli yabanci forum sayfalarini yalayip yutuyorum saatlerce bir haftadir,

hala da devam ediyorum arastirmaya,
su ana kadar anladigim ve ogrendigim  baska kedi sahiplerinin aci tecrubelerinden, erken farkedip mudahale edenlerin yasadigi durumlar, surecler,

barf yani Bone and Raw Food
barf once kopekler icin cok yayilmis, akabinde ise kedilerde

olayin ozu su anladigim ve okudugum kadariyla;

- bu hayvanlar dogada kuru mamayla beslenmiyolar,
dolayisiyla etcil olanlarin cig et yahut otcul olanlarin da cig ot
haslanmis et yada haslanmis ot degil.

- kuru mamalarin icinde kulden tutun kemik ununa kadar, pisirilmis vitaminleri olmus gidalar, noldugu belirsiz maddeler, raf omrunu uzatmak icin yapilan katkilara kadar hersey var,
ki ozellikle bazi maddelerin isi esnasinda kanserojen etkileri oldugu arastirmasi da kanitli ispatli,

- kediler icin ise ozellikle bazi cinslerde Iran gibi, exotic ve british scottish gibi irklarin genetik rahatsizliklari var,
bende hem iran hem exotic olmasindan mutevellit gtum atti afedersiniz
cunku bu kedi irklarinda BOBREK YETMEZLIGI ve DIYABET yatkinligi var ve omurlerini son hizla kisaltan tedavileri ve etkileri var :(

- isin en duz mantigi Kuru mama yiyen kedi su icmez deniliyor, cunku kedinin dogasinda gideyimde soyle surdan kana kana su iceyim mantigi yokmus, sadece cig etlerden aldigi su onlarin ihtiyaci olan miktarmis.
Bu da kanitlanmis ispatlari makaleleri ve belgeselleri var

- simdi ben dayiyorum bunlara kuru mamayi, bi patiyi doldurmayacak kadar su tirtikliyorlar su kaplarindan ve bunlar bobrek hastaligina yatkinlar.
Ortaya cikan sonuc urkutucu: bobrek hastaliginin insanlarda da hayvanlarda da su tuketimiyle yakindan bire bir iliskisi var :(

uzatmayim sonuc itibariyle basladik biz yavastan.

Fakat risk tabii ki var paraziter acidan,
etlerde ozellikle.
Buna yapilabilecek bi kac sey var; etleri dondurma, sirkeli suda az bekletme, yuzeysel mikrop parazit oldurme icin yuksek kaynayan suda soklama etc gibi,
tabii en onemli nokta bilindik etler, markali etler,
gidip ne idugu belirsiz yerden almak daha da karistiriyo isi riskler artiyo :/

bi de iki ayda bir ic parazit asisi ve mumkun mertebe gaita testi bisey var mi yok mu diye.

yararlandigim bi kac site var;

http://bashico.blogspot.com/search/label/Do%C4%9Fal%20hayvan%20beslenmesi

http://forum.petarkadas.com/kedi-sagligi/iran-kedilerinde-bobrek-yetmezligi-problemi

http://www.diyabetikkedi.com/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Itemid=1

benim cig beslenmeye donusteki esas amacim onlarin dogalarina ayak uydurmalarina onayak olmak.
Icinde ne oldugunu bilmedigim, raf omru tam 3 ay olan ve dolap disinda saklanabilecek bir kuru mama,
disetlerine sivanip tartar, curuk olusmasina neden: ki bobrek hastaligina bir diger sebep dis problemleri.
icinde ne oldugunu bilmedigim yaglar, yabanci maddeler, etc
belki mama ureticileri mikroplu hayvanlardan kurtulmanin yolunu bu sekilde bulmuslardir bilemem, bi sekilde onaydan geciyodur iste
yapilmadi mi?
yapildi ugur dundar programlarinda, haber kanallarinda izledik hep baskinlari,
en azindan cig etle beslensinler bagisiklari da mideleri de metobalizmalari da donussun, zarar goreceklerse de doga anadan gorsunler, insan eliyle yapilmis,insan vicdanina birakilmis seylerden degil..

yani durum budur

arastirin arkadaslar.

2 yorum :

Kedili Teyze dedi ki...

Benim bir kedim (Maydanoz'un ilk yavrularından Tekin) böbrek taşından gitti. :((( daha doğrusu başka bir veteriner narkoz verip uğraştı, uğraştı. Taşı çıkardı. O anda çişi bir fışkırdı yavrumun. Eve geldik ayıldıktan biraz sonra öldü. :(( çok çok çok hassas ve zor bir operasyonmuş. İdrar yolları delinmiş olabilirmiş. Ooooooof oof. Böyle hep beli bükük yürürdü. Kuzum beniiiiim.
Ya Carrefour'un ağzına limon süreceğim bak hep unutuyorum. Limonlu su koysam içmiyor çünkü. Sayende hatırlayıp yapayım bak. Onun bütün dünyası kuru mama ve çiğ balıktır. Sağlıksız beslenir ve en sağlıksız kedimdir.

LoLLa dedi ki...

Kedili Teyze' mi bitanem biricigimm :(((
maydanoz' a ahh nasil yaniyorum aklim icim kalbim tir tir titriyor aklima geldikce :((

yaaa carrefour' um canimmm benimmm
limonlu su niye icicek ki bende yapcam benimkilere sen yapiyosan vardir bildigin lalalaaaa
yandik luca beni parcalicak gene :))

Yorum Gönder